Drukuj
 Załącznik do zarządzenia Nr 151 z dnia 7 grudnia 2015 roku   REGULAMIN ORGANIZACYJNY SZPITALA SPECJALISTYCZNEGO IMIENIA JĘDRZEJA ŚNIADECKIEGO W NOWYM SĄCZU   DZIAŁ I. – FIRMA PODMIOTU Podmiot leczniczy, w dalszej części zwany „Podmiotem” działa pod firmą: Szpital Specjalistyczny im. Jędrzeja Śniadeckiego w Nowym Sączu.   DZIAŁ II. – CELE I ZADANIA PODMIOTU   Celem Podmiotu jest wykonywanie działalności leczniczej polegającej na udzielaniu świadczeń zdrowotnych oraz promocji zdrowia. Do podstawowych zadań Podmiotu należy:
  1. stacjonarne i całodobowe świadczenia zdrowotne w zakresie świadczeń szpitalnych w rozumieniu 2 ust. 1 pkt 11 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (t. j. Dz. U. z 2015 r. poz. 618 z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”,
  2. ambulatoryjne świadczenia zdrowotne obejmujące świadczenia specjalistycznej opieki zdrowotnej oraz świadczenia z zakresu rehabilitacji leczniczej udzielane w warunkach niewymagających ich udzielania w trybie stacjonarnym i całodobowym w odpowiednio urządzonym, stałym pomieszczeniu a także obejmujące swoim zakresem badania diagnostyczne wykonywane w celu rozpoznania stanu zdrowia i ustalenia dalszego postępowania leczniczego,
  3. ambulatoryjne świadczenia zdrowotne obejmujące podstawową opiekę zdrowotną w zakresie nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej,
  DZIAŁ III. – STRUKTURA ORGANIZACYJNA PRZEDSIĘBIORSTWA PODMIOTU  
  1. Organami Podmiotu są Dyrektor i Rada Społeczna.
  2. Odpowiedzialność za zarządzanie Podmiotem ponosi Dyrektor. Dyrektor wykonuje zadania określone w Statucie Podmiotu i powszechnie obowiązujących przepisach prawa przy pomocy osób funkcyjnych.
  3. Kompetencje Rady Społecznej określa Statut a sposób zwoływania posiedzeń, tryb pracy i podejmowania uchwał Regulamin Rady Społecznej.
    W skład Ośrodka Leczenia Szpitalnego stanowiącego równocześnie jednostkę organizacyjną wchodzą następujące komórki organizacyjne:   W skład Ośrodka Leczenia Ambulatoryjnego wchodzą następujące jednostki organizacyjne: 1) Zespół Poradni Specjalistycznych z niżej wymienionymi komórkami organizacyjnymi:
  1. Poradnią Alergologiczną,
  2. Poradnią Neurologiczną,
  3. Poradnią Hematologiczną,
  4. Poradnią Kardiologiczną,
  5. Poradnią Nefrologiczną,
  6. Poradnią Reumatologiczną
  7. Poradnią Diabetologiczną,
  8. Poradnią Otolaryngologiczną
  9. Poradnią Zdrowia Psychicznego,
  10. Poradnią Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży,
  11. Poradnią Zaburzeń i Wad Rozwojowych Dzieci,
  12. Poradnią Chirurgii Ogólnej,
  13. Poradnią Chirurgii Urazowo-Ortopedycznej,
  14. Poradnią Preluksacyjną,
  15. Poradnią Chirurgiczną dla Dzieci,
  16. Poradnią Pulmonologiczną,
  17. Poradnią Chirurgii Onkologicznej,
  18. Poradnią Onkologiczną
  19. Poradnią Medycyny Pracy,
  20. Poradnią Rehabilitacyjną,
  21. Poradnią Ginekologiczno-Położniczą,
  22. Poradnią Logopedyczną,
  23. Pracownią Fizjoterapii Ambulatoryjnej,
  24. Oddziałem Dziennym Psychiatrycznym,
  25. Poradnia Leczenia Bólu,
  26. Poradnia Medycyny Paliatywnej,
  27. Punkt Pobrań Materiałów do Badań,
  28. Gabinet Zabiegowo-Diagnostyczny Nr 1 – dla potrzeb Poradni Neurologicznej, Poradni Diabetologicznej, Poradni Nefrologicznej, Poradni Reumatologicznej
  29. Gabinet Zabiegowo-Diagnostyczny Nr 2 – dla potrzeb Poradni Chirurgii Ogólnej, Poradni Chirurgicznej dla Dzieci,
  30. Gabinet Zabiegowo-Diagnostyczny Nr 3 – dla potrzeb Poradni Chirurgii Onkologicznej,
  31. Gabinet Zabiegowo-Diagnostyczny Nr 4 – dla potrzeb Poradni Chirurgii Urazowo-Ortopedycznej,
  32. Gabinet Zabiegowo-Diagnostyczny Nr 5 – dla potrzeb Poradni Otolaryngologicznej,
  33. Gabinet Zabiegowo-Diagnostyczny Nr 6 – dla potrzeb Poradni Onkologicznej (w zakresie ginekologii onkologicznej) i Ambulatorium Ogólnego poz,
  34. Gabinet Zabiegowo-Diagnostyczny Nr 7 – dla potrzeb Poradni Alergologicznej,
  35. Gabinet Zabiegowo-Diagnostyczny Nr 8 – dla potrzeb Poradni Pulmonologicznej,
  36. Gabinet Zabiegowo-Diagnostyczny Nr 9 – dla potrzeb Poradni Ginekologiczno-Położniczej,
  37. Gabinet Zabiegowo-Diagnostyczny Nr 10 – dla potrzeb Poradni Hematologicznej, Poradni Onkologicznej, Poradni Medycyny Paliatywnej, Poradni Leczenia Bólu i Poradni Radioterapii,
  38. Poradnia Radioterapii.
  2) Dział Diagnostyki Obrazowej z niżej wymienionymi komórkami organizacyjnymi:
  1. Pracownią Ultrasonografii,
  2. Pracownią Tomografii Komputerowej,
  3. Pracownią Mammografii,
  4. Pracownią Rentgenodiagnostyki Ogólnej Nr 1,
  5. Pracownią Rentgenodiagnostyki Ogólnej Nr 4,
  6. Zakładem Medycyny Nuklearnej.
  3) Medyczne Laboratorium Diagnostyczne z niżej wymienionymi komórkami organizacyjnymi:
  1. Pracownią Diagnostyki Laboratoryjnej,
  2. Pracownią Mikrobiologii,
  3. Pracownią Serologii Transfuzjologicznej z Bankiem Krwi,
  4. Pracownią Histopatologii,
  5. Pracownią Cytologiczną.
  4) Pracownia Endoskopii – jako komórka organizacyjna, 5) Zakład Radioterapii – jako komórka organizacyjna, 6) Ambulatorium Ogólne Podstawowej Opieki Zdrowotnej – jako komórka organizacyjna.   Każda komórka organizacyjna udziela świadczeń zdrowotnych w oparciu o wpis do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą objęty księgą rejestrową Szpitala Specjalistycznego im. Jędrzeja Śniadeckiego w Nowym Sączu Nr 000000006066.   Strukturę organizacyjną Podmiotu uzupełniają umocowane statutowo komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska o charakterze administracyjnym, technicznym i gospodarczym.   Podmioty zewnętrzne i osoby udzielające świadczeń zdrowotnych w imieniu Podmiotu w oparciu o umowy cywilnoprawne przestrzegają postanowień niniejszego Regulaminu.   DZIAŁ IV. – RODZAJ DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ ORAZ ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH   Podmiot wykonuje  działalność leczniczą w rodzaju: Podmiot podaje do wiadomości publicznej w sposób zwyczajowo przyjęty informacje o zakresie i rodzajach udzielanych świadczeń zdrowotnych. Treść i forma tej informacji nie może mieć cech reklamy Na wniosek pacjenta podmiot , udziela: Podmiot wykonuje działalność leczniczą wskazaną w § 11. w zakresie zgodnym z wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą, o którym mowa w art. 100 ustawy.   DZIAŁ V. – MIEJSCE UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH  
  1. Siedzibą podmiotu jest miasto Nowy Sącz ul. Młyńska 10.
  2. Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych w rodzaju:
  1. Szczegółowy wykaz komórek organizacyjnych oraz miejsc, w których udzielają świadczeń zdrowotnych określa załącznik Nr 1 do niniejszego Regulaminu.
  DZIAŁ VI. – PRZEBIEG PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH, Z ZAPEWNIENIEM WŁAŚCIWEJ DOSTĘPNOŚCI I JAKOŚCI TYCH ŚWIADCZEŃ W JEDNOSTKACH LUB KOMÓRKACH ORGANIZACYJNYCH PRZEDSIĘBIORSTWA PODMIOTU.   ROZDZIAŁ 1 DZIAŁALNOŚĆ LECZNICZA W RODZAJU  SZPITALNE ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE
  1. PRZYJĘCIE DO SZPITALA
 
  1. Szpital organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający najbardziej dogodną dla pacjentów formę korzystania z usług.
  2. Szpital zapewnia udzielanie świadczeń w sposób kompleksowy, w szczególności obejmujący wykonanie niezbędnych badań, w tym badań laboratoryjnych i diagnostyki obrazowej.
  3. Szpital udziela świadczeń w możliwie najkrótszym terminie.
 
  1. Osoba zgłaszająca się do Szpitala poddaje się badaniu kwalifikacyjnemu, które przeprowadza lekarz Szpitalnego Oddziału Ratunkowego.
  2. Przed badaniem pacjent lub jego opiekun dokonuje rejestracji, w trakcie której przedkłada następujące dokumenty:
    • skierowanie na hospitalizację zawierające podstawowe informacje personalne, a w przypadku braku takiego skierowania dokument pozwalający ustalić tożsamość,
    • wyniki uprzednio wykonanych badań diagnostycznych, jeżeli przyjęcie do Szpitala następuje na podstawie skierowania,
    • dowód ubezpieczenia zdrowotnego potwierdzający uprawnienia do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków Narodowego Funduszu Zdrowia, w sytuacji gdy system Elektronicznej Weryfikacji Uprawnień Świadczeniobiorców (eWUŚ) nie potwierdza uprawnień pacjenta do świadczeń.
  3. W przypadku stanu nagłego dowód ubezpieczenia może zostać przedstawiony w innym czasie, nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia udzielania świadczeń zdrowotnych, o ile chory przebywa nadal w szpitalu a jeżeli nie jest to możliwe - w terminie 7 dni od dnia zakończenia udzielania świadczeń zdrowotnych.
  4. W sytuacji, o której mowa w ust. 3 od pacjenta odbiera się stosowne oświadczenie, zawierające zobowiązanie do przedłożenia dowodu ubezpieczenia w określonym terminie oraz pouczenie o konsekwencjach finansowych nie wywiązania się z tego obowiązku.
 
  1. Po dokonaniu rejestracji, pacjent oczekuje w poczekalni Szpitalnego Oddziału Ratunkowego na przyjęcie przez lekarza, które poprzedza wstępna kwalifikacja dokonana przez uprawnionego ratownika medycznego lub pielęgniarkę zgodnie z założeniami systemu segregacji pacjentów TRIAGE (każdy pacjent przypisywany jest do określonej kategorii TRIAGE).
  2. O kolejności przyjęć decyduje stan zdrowia pacjenta.
  3. Osobom z zagrożeniem życia lub zdrowia udziela się pomocy medycznej w pierwszej kolejności – bez uprzedniej rejestracji.
 
  1. Przyjęcie do Szpitala może nastąpić w każdym dniu i o każdej porze – w przypadkach uzasadnionych medycznie.
  2. O przyjęciu do Szpitala orzeka lekarz Szpitalnego Oddziału Ratunkowego (SOR). W razie wątpliwości, lekarz ten konsultuje się z lekarzem kierującym oddziałem lub ordynatorem[1]/ albo lekarzem dyżurnym tego oddziału.
  3. Przyjęcie do Szpitala odbywa się po uprzednim uzyskaniu pisemnej zgody pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego albo opiekuna faktycznego, chyba, że na mocy odrębnych przepisów możliwe jest przyjęcie do Szpitala bez wyrażenia zgody.
  4. Po zakwalifikowaniu pacjenta do leczenia szpitalnego ciężko chory powinien być przetransportowany, a pacjent chodzący doprowadzony przez personel Szpitalnego Oddziału Ratunkowego do oddziału wskazanego przez lekarza dyżurnego wraz z założoną dla niego indywidualna dokumentacja medyczną.
  5. Każdy pacjent przyjmowany do Szpitala otrzymuje w SOR specjalną ulotkę informacyjną na temat praw pacjenta, zawierającą wskazanie możliwości zapoznania się z pełnym katalogiem praw.
 
  1. Pacjentów Szpitala zaopatruje się w znaki identyfikacyjne zgodnie z zasadami ustanowionymi przez Ministra Zdrowia.
  2. W przypadku uzasadnionym stanem zdrowia pacjenta można odstąpić od zaopatrywania tego pacjenta w znak identyfikacyjny. Adnotacje w tym zakresie wraz z podaniem przyczyn odstąpienia zamieszcza się w dokumentacji medycznej pacjenta.
   
  1. W odniesieniu do pacjentów obsługiwanych przez izby przyjęć Oddziału Chorób Zakaźnych oraz Oddziału Ginekologiczno-Położniczego stosuje się analogiczne zasady.
  2. Przyjęcia do Oddziału Psychiatrycznego odbywają się według procedur określonych w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 13 lipca 2012 roku w sprawie szczegółowego sposobu postępowania w sprawach przyjęcia oraz wypisania ze szpitala psychiatrycznego (Dz. U. poz. 854).
 
  1. POBYT PACJENTA W SZPITALU.
 
  1. W trakcie czynności administracyjnych związanych z przyjęciem pacjenta do oddziału, pielęgniarka oddziałowa lub pielęgniarka przez nią wyznaczona informuje pacjenta a jeżeli zachodzi taka potrzeba również jego bliskich o:
  1. Pracownik Oddziału wyznaczony przez Lekarza Kierującego Oddziałem odbiera od pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego Oświadczenie pacjenta rozpoczynającego leczenie szpitalne lub jego przedstawiciela ustawowego według obowiązującego wzoru. Oświadczenie to dołącza się do historii choroby pacjenta.
  2. Pacjent udaje się do przydzielonej sali chorych pod opieką pielęgniarki, która przedstawia go pozostałym pacjentom odbywającym terapię.
 
  1. Lekarz sprawujący opiekę nad chorym, w dniu przyjęcia, zapoznaje się z nim podając w przystępny sposób informację na temat zamierzonego postępowania diagnostycznego i leczniczego.
  2. Proces leczenia opiera się o następujące zasady:
  1. Lekarz sprawujący opiekę nad chorym ma obowiązek bieżącego monitorowania jego stanu zdrowia poprzez wykonywanie codziennych obchodów sal chorych, przeprowadzanie badań fizykalnych i wywiadów lekarskich, weryfikowanie wyników badań, zlecanie środków farmakologicznych i wykonywanie innych czynności gwarantujących najwyższej jakości usługi medyczne.
  2. Lekarz dyżurny oddziału kończy udzielanie świadczeń w danym dniu dopiero po stawieniu się zmiennika, chyba że organizacja oddziału nie przewiduje dalszego zabezpieczenia opieki lekarskiej.
 
  1. Jeżeli stan zdrowia pacjenta wymaga przeniesienia go na inny oddział szpitalny, lekarz prowadzący leczenie ma obowiązek przekazania pacjenta wraz z dokumentacją medyczną na odpowiedni oddział.
  2. Jeżeli chory wymaga kontynuowania terapii w innym podmiocie leczniczym, po dokonaniu uzgodnień z tym podmiotem co do terminu przyjęcia, przewozi się go w umówionym czasie wraz z kopią dokumentacji medycznej.
 
  1. Pacjent, którego stan zdrowia nie wymaga dalszego udzielania świadczeń szpitalnych, lub osoba, na której w stosunku do pacjenta ciąży ustawowy obowiązek alimentacyjny, ponoszą koszty pobytu pacjenta, począwszy od terminu określonego przez Dyrektora, niezależnie od uprawnień do bezpłatnych świadczeń zdrowotnych określonych w przepisach. Wniosek w tym zakresie składa do Dyrektora Lekarz Kierujący Oddziałem.
  2. Pacjent ponosi również koszty dodatkowej opieki pielęgnacyjnej sprawowanej przez osobę bliską lub inną wskazaną przez siebie oraz koszty kontaktu osobistego, telefonicznego lub korespondencyjnego z osobami z zewnątrz, a także świadczeń zdrowotnych wykonywanych na własne życzenie.
  3. Przez dodatkową opiekę pielęgnacyjną rozumie się opiekę, która nie polega na udzielaniu świadczeń zdrowotnych, w tym także opiekę sprawowaną nad pacjentką w warunkach ciąży, porodu i połogu.
  Pacjent przebywający w szpitalu ma prawo do:  
  1. Odwiedziny pacjentów hospitalizowanych odbywają się codziennie w godzinach od 13.30 do 17.00, z zastrzeżeniem postanowień 31. niniejszego Regulaminu.
  2. Wszyscy odwiedzający powinni wyjść ze szpitala do godz. 17.00.
  3. Poza wyznaczonymi godzinami, odwiedziny chorych są możliwe za zgodą Lekarza Kierującego Oddziałem lub lekarza dyżurnego.
  Odwiedziny odbywają się w oparciu o następujące zasady:   Pacjent ma prawo do odmowy kontaktu z innymi osobami, o czym powinien poinformować personel oddziału.   Osoby z zaburzeniami psychicznymi przebywające w Oddziale Psychiatrycznym mają prawo do porozumiewania się bez ograniczeń z rodziną i innymi osobami.   Dyrektor Podmiotu może ograniczyć korzystanie z praw pacjenta w przypadku wystąpienia zagrożenia epidemiologicznego lub ze względu na bezpieczeństwo zdrowotne pacjentów, a przypadku prawa do kontaktu osobistego, telefonicznego lub korespondencyjnego z innymi osobami, także ze względu na możliwości organizacyjne Szpitala.   Pacjenci maja prawo do wyrażania zgody na udzielanie określonych świadczeń zdrowotnych  lub odmowy takiej zgody po uzyskaniu odpowiedniej informacji.  
  1. Lekarze kierujący oddziałami mają wyznaczony czas na udzielanie informacji pacjentom (przedstawicielom ustawowym) oraz upoważnionym przez nich osobom do otrzymywania informacji o ich stanie zdrowia.
  2. Informacja w tym zakresie jest wyeksponowana w widocznym miejscu w pomieszczeniach każdego oddziału.
  3. Ze względu na ochronę danych osobowych personel medyczny nie udziela telefonicznie żadnych informacji o stanie zdrowia pacjentów.
 
  1. WYPISANIE PACJENTA ZE SZPITALA.
  1. Wypisanie ze szpitala, jeżeli przepisy szczególne nie stanowią inaczej, następuje:
  1. Wypis ze szpitala powinien być poprzedzony rozmową lekarza prowadzącego z pacjentem, w trakcie której otrzymuje on wskazania dotyczące sposobu dalszego leczenia oraz rekonwalescencji. Jeżeli jest to konieczne podobne informacje przekazywane są rodzinie pacjenta.
  1. Pacjent wypisany ze szpitala otrzymuje dwa egzemplarze karty informacyjnej z leczenia szpitalnego, z których jeden przekazuje lekarzowi rodzinnemu, u którego figuruje na liście podopiecznych.
  2. W karcie informacyjnej lekarz dokonuje wpisów dotyczących: rozpoznania choroby (w języku polskim), wyników badań diagnostycznych, konsultacyjnych, zastosowanego leczenia, a w przypadku wykonania zabiegu lub operacji – jego datę, wskazań związanych z dalszym sposobem leczenia, żywienia, pielęgnacji i trybu życia oraz orzeczony przy wypisie okres czasowej niezdolności do pracy, produktów leczniczych wraz z dawkowaniem i wyrobów medycznych w ilościach odpowiadających ilościom na receptach wystawionych pacjentowi a także terminów planowanych konsultacji, na które wystawiono skierowanie.
  3. Niezależnie od karty informacyjnej, stosownie do zaistniałej sytuacji pacjentowi wydaje się:
    • skierowanie na świadczenie zalecone w karcie informacyjnej,
    • recepty na leki, środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyroby medyczne,
    • zlecenia na wyroby medyczne oraz ich naprawę, zalecone w karcie informacyjnej,
    • zlecenia na transport sanitarny lub transport zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  1. Pacjent występujący o wypisanie ze szpitala na własne żądanie jest informowany przez lekarza o możliwych następstwach zaprzestania leczenia. Pacjent taki składa pisemne oświadczenie o wypisaniu ze szpitala na własne żądanie. W przypadku braku takiego oświadczenia lekarz sporządza adnotację w dokumentacji medycznej pacjenta.
  2. Jeżeli przedstawiciel ustawowy żąda wypisania pacjenta, którego stan zdrowia wymaga dalszego udzielania świadczeń zdrowotnych, można odmówić wypisania do czasu wydania w tej sprawie orzeczenia przez właściwy ze względu na miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych sąd opiekuńczy, chyba że przepisy odrębne stanowią inaczej.
  3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2 niezwłocznie zawiadamia się właściwy sąd opiekuńczy o odmowie wypisania i jej przyczynach.
Pracownik sekretariatu Oddziału Neonatologicznego z IT powiadamia o porodzie właściwą położną podstawowej opieki zdrowotnej lub inny podmiot wykonujący działalność leczniczą w zakresie podstawowej opieki zdrowotne sprawujących opiekę nad położnicą na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 20 września 2012 roku w sprawie standardów postępowania medycznego przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych z zakresu opieki okołoporodowej sprawowanej nad kobietą w okresie fizjologicznej ciąży, fizjologicznego porodu, połogu oraz opieki nad noworodkiem (Dz. U. poz. 1100 z późn. zm.).   ROZDZIAŁ 2 DZIAŁALNOŚĆ LECZNICZA W RODZAJU   AMBULATORYJNE ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE.
  1. Zespół Poradni Specjalistycznych
   
  1. Rejestracja pacjentów odbywa się w każdej formie (osobiście, telefonicznie, drogą elektroniczną lub przez osoby trzecie).
  2. Pracownik rejestracji ustala z pacjentem bądź osobą dokonującą rejestracji datę oraz przybliżoną godzinę przyjęcia przez lekarza.
  3. W sytuacji gdy umówiony termin wizyty z przyczyn obiektywnych nie może zostać dotrzymany – pracownik rejestracji bez zbędnej zwłoki skutecznie zawiadamia pacjenta o tym fakcie i ustala nowy termin konsultacji.
  Pracownicy rejestracji, poza przypadkami wymagającymi natychmiastowej pomocy medycznej, stosują następujące zasady:  
  1. Świadczenia zdrowotne udzielane są według kolejności rejestracji.
  2. Zasady powyższej nie stosuje się w odniesieniu do chorych z zagrożeniem życia lub zdrowia, którzy przyjmowani są w pierwszej kolejności – bez uprzedniej rejestracji.
 
  1. Ambulatoryjne świadczenia specjalistyczne, o których mowa w ust. 1 mogą być udzielane również w poradni przyszpitalnej.
  2. Skierowania wystawione przez lekarzy wykonujących zawód w innych niż Rzeczpospolita Polska państwach członkowskich Unii Europejskiej traktuje się jako skierowania w rozumieniu ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, jeżeli spełniają określone w niej wymagania.
  3. Do skierowania, o którym mowa w ust. 1, wystawionego w języku obcym dołącza się jego tłumaczenie na język polski. Tłumaczenie nie musi być sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
  4. W stanach nagłych świadczenia zdrowotne są udzielane bez wymaganego skierowania.
  Świadczenia z zakresu rehabilitacji leczniczej udzielane są na podstawie skierowania lekarza ubezpieczenia zdrowotnego.   Ambulatoryjne specjalistyczne świadczenia zdrowotne udzielane ubezpieczonemu bez skierowania lekarza ubezpieczenia zdrowotnego, jeżeli jest ono wymagane, opłaca ubezpieczony, z wyjątkiem przypadków określonych w art. 47a, art. 57 ust. 2 i art. 60 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (t. j. Dz. U. z 2015 r. poz. 581 z późn. zm.).   Żadne okoliczności nie mogą stanowić podstawy do odmowy udzielenia świadczenia, jeżeli osoba zgłaszająca się do poradni potrzebuje natychmiastowej pomocy medycznej ze względu na zagrożenie zdrowia lub życia.  
  1. Dział Diagnostyki Obrazowej
Proces wykonywania badań diagnostycznych z zastosowaniem promieniowania jonizującego określają szczegółowo wewnętrzne procedury i instrukcje.  
  1. Świadczenia z zakresu radiologii i medycyny nuklearnej wykonywane są wyłącznie na podstawie skierowania lekarza.
  2. Skierowanie na badanie radiologiczne przedkłada się w rejestracji Działu.
  3. W każdej pracowni znajduje się informacja dla pacjentów obejmująca harmonogram udzielania świadczeń zdrowotnych w trybie ambulatoryjnym.
 
  1. Przyjmowanie pacjentów odbywa się planowo w wyznaczonych terminach.
  2. Przypadki nagłe załatwiane są całodobowo w trybie pilnym.
  3. Badania dla pacjentów hospitalizowanych wykonywane są poza kolejnością.
  Pracownie radiologiczne są wyposażone w odpowiednie aparaty i przyrządy, urządzenia pomocnicze, środki ochronne  przed promieniami oraz materiał zużywalny.   W pracowniach radiologicznych znajdują się wywieszone informacje dotyczące sposobu zachowania się badanych pacjentów i bezpieczeństwa pracy personelu.  
  1. Medyczne Laboratorium Diagnostyczne.
  Medyczne Laboratorium Diagnostyczne wykonuje czynności z zakresu diagnostyki laboratoryjnej w oparciu o ustalone wewnątrzzakładowe procedury i instrukcje szczegółowo określające sposób wykonywania poszczególnych badań.  
  1. Przyjmowanie materiału do badań laboratoryjnych odbywa się planowo w godzinach ustalonych przez Kierownika Medycznego Laboratorium Diagnostycznego.
  2. Kierownik Medycznego Laboratorium Diagnostycznego podaje do wiadomości zleceniodawców informację, o której mowa w ust. 1.
 
  1. Materiał do badań pobierany jest w wyznaczonych do tego celu pokojach zabiegowych.
  2. Pracownicy Działu upoważnieni do przyjmowania materiału do badań ponoszą odpowiedzialność za bieżącą kontrolę jego identyfikacji oraz dostarczenie wraz z materiałem prawidłowo wystawionych skierowań.
  Dla osób fizycznych korzystających ze świadczeń laboratorium w trybie ambulatoryjnym informacja o dniach i godzinach przyjmowania i pobierania materiału oraz wydawania wyników umieszczona jest w ogólnie dostępnym dla pacjentów miejscu.   Pobieranie materiału do badań laboratoryjnych, transport  materiału do badań laboratoryjnych, przyjmowanie materiału do badań laboratoryjnych, przechowywanie materiału do badań laboratoryjnych, metody badawcze, kontrola jakości wyników badań laboratoryjnych, przechowywanie i wydawanie wyników badań laboratoryjnych odbywa się w oparciu o ustalone przez Ministra Zdrowia  standardy jakości. ROZDZIAŁ 3 LISTY OCZEKUJĄCYCH.  
  1. Pacjent ma prawo, w sytuacji ograniczonych możliwości udzielania odpowiednich świadczeń zdrowotnych, do przejrzystej, obiektywnej, opartej na kryteriach medycznych, procedury ustalającej kolejność dostępu do świadczeń.
  2. Komórki organizacyjne Podmiotu w odniesieniu do świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych, w sytuacji ograniczonych możliwości ich udzielania prowadzą listy oczekujących.
  3. Listy oczekujących stanowią integralną część dokumentacji medycznej.
  Szczegółowe zasady prowadzenia List oczekujących określa załącznik Nr 3 do niniejszego Regulaminu.  
  1. W Podmiocie działa Zespół oceny przyjęć, do którego zadań należy przeprowadzanie oceny list oczekujących na świadczenia udzielane w oddziałach szpitalnych pod względem:
  1. W odniesieniu do ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych oceny, o której mowa w ust. 1 dokonuje Kierownik Zespołu Poradni Specjalistycznych.
DZIAŁ VII. – ORGANIZACJA I ZADANIA POSZCZEGÓLNYCH JEDNOSTEK LUB KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH PRZEDSIĘBIORSTWA PODMIOTU ORAZ WARUNKI WSPÓŁDZIAŁANIA TYCH JEDNOSTEK LUB KOMÓREK DLA ZAPEWNIENIA SPRAWNEGO I EFEKTYWNEGO FUNKCJONOWANIA PODMIOTU POD WZGLĘDEM DIAGNOSTYCZNO-LECZNICZYM, PIELĘGGNACYJNYM, REHABILITACYJNYMI ADMINISTRACYJNO-GOSPODARCZYM  
  1. Podmiot udziela świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych osobom ubezpieczonym oraz innym osobom, uprawnionym do tych świadczeń na podstawie obowiązujących przepisów prawa albo zawartych umów cywilnoprawnych nieodpłatnie, za częściową odpłatnością lub całkowitą odpłatnością.
  2. Warunki udzielania i zakres świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych określa ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 roku o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (t. j. Dz. U. z 2015 r. poz. 581 z późn. zm.) oraz wydane na tej podstawie przepisy wykonawcze, w tym rozporządzenie Ministra Zdrowia  z dnia 8 września 2015 roku  w sprawie ogólnych warunków umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej (Dz. U. poz. 1400 z późn. zm.) a ich rodzaj i liczbę - postanowienia umów zawartych przez Podmiot z Narodowym Funduszem Zdrowia.
  3. Zasady wykonywania pozostałych świadczeń zdrowotnych normują umowy podpisane przez Podmiot z instytucjami finansującymi te świadczenia.
  Podstawowym zadaniem Podmiotu jest podejmowanie działań służących zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania, w szczególności związane z: 1) badaniem i poradą lekarską, 2) leczeniem, 3) badaniem i terapią psychologiczną, 4) rehabilitacją leczniczą, 5) opieką nad kobietą z ciążą zagrożoną i jej płodem, porodem, połogiem oraz nad noworodkiem, 6) opieką nad dzieckiem, 7) badaniem diagnostycznym, w tym analityką medyczną, 8) pielęgnacją chorych, 9) pielęgnacją niepełnosprawnych i opieką nad nimi, 10) opieką paliatywną, 11) orzekaniem i opiniowaniem o stanie zdrowia, 12) zapobieganiem powstawaniu urazów i chorób poprzez działania profilaktyczne, 13) wstępną diagnostyką i podejmowaniem leczenia w zakresie niezbędnym do stabilizacji funkcji życiowych osób znajdujących się w stanie nagłego zagrożenia życia lub zdrowia, z przyczyny wewnętrznej lub zewnętrznej, a w szczególności w razie wypadku, urazu, zatrucia u dorosłych i dzieci, 14) zabezpieczeniem medycznym pacjentów oraz organizacją transportu do innych podmiotów leczniczych w razie konieczności leczenia specjalistycznego.  
  1. Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie przez osoby wykonujące zawód medyczny oraz spełniające wymagania zdrowotne określone w odpowiednich przepisach prawa.
  2. Świadczenia zdrowotne wykonywane są zgodnie ze wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej, dostępnymi metodami i środkami zapobiegania, rozpoznawania i leczenia chorób oraz zasadami etyki zawodowej i z należytą starannością.
  3. Przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych osoby wykonujące zawód medyczny kierują się zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe samorządy zawodów medycznych.
  4. Świadczenia zdrowotne wykonywane są w pomieszczeniach odpowiadających wymaganiom określonym dla podmiotów leczniczych, wyposażonych w aparaturę i sprzęt medyczny posiadający stosowne certyfikaty, atesty lub inne dokumenty potwierdzające dopuszczenie do użytku oraz dokumenty potwierdzające dokonanie aktualnych przeglądów wykonywanych przez uprawnione podmioty.
  W odniesieniu do osób: 1) podlegających rygorom ustawy z dnia 5 grudnia 2008 roku o zapobieganiu oraz zwalczaniu  zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 947 z późn. zm.) – stosuje się przepisy tej ustawy, 2) z zaburzeniami psychicznymi – przepisy ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 roku o ochronie zdrowia psychicznego (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 231, poz. 1375 z późn. zm.), 3) w stanie nagłego zagrożenia życia lub zdrowia stosuje się procedury zawarte w ustawie z dnia 8 września 2006 roku o Państwowym Ratownictwie Medycznym (t. j. Dz. U. z 2013 poz. 757 z późn. zm.), 4) ze wskazaniami do leczenia krwią i jej składnikami mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 roku o publicznej służbie krwi (t. j. Dz. U. z 2014 r. poz. 332  z późn. zm.).  
  1. Personel zatrudniony przez Podmiot zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy informacji dotyczących stanu zdrowia i przebiegu leczenia pacjentów. Wyjątki od tej zasady określają ustawy.
  2. Personel medyczny Podmiotu prowadzi dokumentację medyczną na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (t. j. Dz. U. z 2012 roku poz. 159 z późn. zm.) oraz zgodnie z wytycznymi określonymi przez Dyrektora w przepisach wewnętrznych.
  1. Na zewnątrz budynków Podmiotu, w których realizowane są świadczenia opieki zdrowotnej finansowane ze środków publicznych, w miejscu ogólnie dostępnym, umieszcza się:
    • informację o godzinach i miejscach udzielania świadczeń w poszczególnych zakresach, a także informację na temat posiadanych udogodnień dla osób niepełnosprawnych;
    • tablice ze znakiem graficznym Narodowego Funduszu Zdrowia;
    • adres oraz numer telefonu najbliższego miejsca, w którym udzielane są świadczenia nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej;
    • numery telefonów alarmowych „112” i „999” obsługiwanych w ramach systemu powiadamiania ratunkowego
    • informację na temat realizacji świadczeń z zakresu szybkiej terapii onkologicznej.
  1. Wewnątrz budynków siedziby i jednostek organizacyjnych zamieszcza się informacje dotyczące:
  1. W każdym miejscu udzielania świadczeń umieszcza się opatrzone dodatkowo znakiem graficznym Szpitala
   
  1. W Podmiocie funkcjonuje Komisja ds. rozpatrywania skarg pacjentów dotyczących udzielania świadczeń zdrowotnych przez lekarzy, do której zadań należy badanie zasadności stawianych zarzutów.
  2. Skargę można złożyć ustnie lub pisemnie. Skarga powinna zawierać wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres oraz żądanie. Skargi anonimowe nie będą rozpatrywane.
  Zadaniem oddziałów szpitalnych jest zapewnie specjalistycznej opieki zdrowotnej w reprezentowanych dziedzinach medycyny osobom, których stan zdrowa wymaga udzielania całodobowych lub całodziennych świadczeń zdrowotnych w odpowiednim stałym pomieszczeniu.  
  1. Oddziały szpitalne udzielają stacjonarnych i całodobowych świadczeń szpitalnych w zakresie odpowiedniej specjalności medycznej.
  2. Do zadań oddziałów należy w szczególności:
  1. Każdy oddział posiada i stosuje standardy postępowania medycznego w odniesieniu do najczęściej leczonych jednostek chorobowych.
  Lekarz kierujący oddziałem ponosi pełną odpowiedzialność za prawidłową organizację i funkcjonowanie oddziału w zakresie zabezpieczenia całodobowej opieki fachowej dla każdego pacjenta (świadczenia lekarskie, pielęgniarskie, diagnostyka).   Oddział zapewnia przyjętemu pacjentowi:  
  1. Oddział zapewnia pacjentowi możliwość przechowywania w depozycie wartościowych rzeczy.
  2. Pacjent nie powinien przechowywać przy sobie przedmiotów wartościowych i pieniędzy, za które oddział nie ponosi odpowiedzialności.
 
  1. W przypadku zgonu pacjenta, lekarz oddziału wystawia kartę zgonu przekazując ją osobie posiadającej prawo do pochowania zwłok.
  2. Kartę zgonu w przypadku dziecka martwo urodzonego, bez względu na czas trwania ciąży, wydaje się na wniosek osoby uprawnionej do pochowania zwłok.
 
  1. W dokumentacji medycznej pacjenta sporządza się adnotację o dokonaniu albo zaniechaniu sekcji zwłok, z odpowiednim uzasadnieniem.
  2. Dokonanie Sekcji zwłok nie może nastąpić wcześniej niż po upływie 12 godzin od stwierdzenia zgonu.
  Poradnie specjalistyczne udzielają ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w zakresie reprezentowanych specjalności medycznych pacjentom niewymagającym leczenia stacjonarnego.   Poradnie specjalistyczne udzielają świadczeń zdrowotnych w określonych dniach i godzinach przyjęć pacjentów.   Świadczenia zdrowotne w poradniach udzielane są w dwóch formach:     Dział Diagnostyki Obrazowej wykonuje świadczenia zdrowotne dla chorych leczonych w oddziałach bądź kierowanych ambulatoryjnie.  
  1. Zadaniem Medycznego Laboratorium Diagnostycznego jest wykonywanie czynności z zakresu diagnostyki laboratoryjnej dla celów profilaktycznych, diagnostycznych i leczniczych lub sanitarno-epidemiologicznych obejmujących:
  1. W szczególności Medyczne Laboratorium Diagnostyczne wykonuje badania laboratoryjne w zakresie:
 
  1. Ambulatorium ogólne podstawowej opieki zdrowotnej udziela świadczeń nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej tj. świadczeń z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych w przypadku nagłego zachorowania lub nagłego pogorszenia stanu zdrowia pacjenta, które nie jest stanem nagłym.
  2. Świadczenia, o których mowa obejmują swoim zakresem ambulatoryjną opieki lekarską i pielęgniarską. Świadczenia, te realizowane są w szczególności poprzez:
 
  1. Zakład Radioterapii realizuje leczenie napromieniowaniem w trybie ambulatoryjnym oraz w koordynacji z Oddziałem Radioterapii pacjentów hospitalizowanych.
  2. W odniesieniu do Zakładu Radioterapii stosuje się odpowiednio postanowienia Regulaminu dotyczące Działu Diagnostyki Obrazowej.
  Do zadań Apteki Szpitalnej należy :   Do zadań Działu Finansowo-Księgowego należy prowadzenie racjonalnej gospodarki finansowej Szpitala, a w szczególności:  
  1. sporządzanie planów finansowych i inwestycyjnych, kontrola realizacji oraz sporządzanie informacji o przebiegu wykonania,
  2. wprowadzanie dokumentów księgowych do programu finansowo-księgowego,
  3. dekretowanie, numerowanie, wpinanie, archiwizowanie dokumentów księgowych,
  4. import dekretów z programu SIMPLE.ERP /dokumentów sprzedaży, zestawień do list płac, potrąconych rat pożyczki z ZFŚS oraz amortyzacji/,
  5. opracowywanie analitycznej dekretacji kosztowej dokumentów księgowych wg miejsc powstawania kosztów,
  6. uzgadnianie i analizowanie kont dotyczących rachunków bankowych,
  7. sporządzanie poleceń przelewów,
  8. uzgadnianie i analizowanie kont rozrachunkowych z odbiorcami oraz odpisów aktualizujących wartość należności (zespół „2”),
  9. uzgadnianie i analizowanie kont rozrachunkowych z dostawcami (zespół „2”),
  10. uzgadnianie i analizowanie kont dotyczących rozrachunków publiczno-prawnych oraz kont dotyczących wynagrodzeń, rozliczania zaliczek, pożyczek z ZFŚS i innych rozrachunków (zespół „2”),
  11. uzgadnianie i analizowanie kont pozabilansowych,
  12. korespondencja dotycząca wszystkich kont rozrachunkowych,
  13. uzgadnianie stanów księgowych kont magazynowych (zespół „3”) ze stanami magazynowymi,
  14. uzgadnianie stanu magazynowego „Apteczek” - rozliczanie inwentaryzacji wg oddziałów, poradni, pracowni diagnostycznych,
  15. rozliczanie inwentaryzacji magazynów, kasy i innych,
  16. rozliczanie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
  17. uzgadnianie kont kosztów wg rodzajów oraz wg działalności statutowej (zespół „4” i „5”),
  18. rozliczanie kosztów według typów działalności oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie,
  19. analizowanie oraz sporządzanie miesięcznych zestawień przychodów i kosztów komórek organizacyjnych,
  20. uzgadnianie i analizowanie kont dotyczących rozliczeń międzyokresowych (zespół „6”),
  21. prowadzenie wewnętrznego rejestru wszystkich dokumentów księgowych i dostarczanie do poszczególnych komórek organizacyjnych, odnotowanie daty zwrotu zatwierdzonych dokumentów księgowych, czuwanie nad zachowaniem terminów wynikających z dokumentów księgowych,
  22. prowadzenie księgowości PKZP oraz sporządzanie miesięcznych list potrąceń dla Działu Zatrudnienia i Płac, księgowanie i uzgadnianie potrąceń pożyczek, wpłat i wszelkich zmian miesięcznych, przygotowywanie wniosków na posiedzenie PKZP, udzielanie informacji członkom PKZP o stanie ich kont,
  23. wypłata oraz przyjmowanie wpłat z tytułu pożyczek PKZP,
  24. prowadzenie rejestru sprzedaży  VAT, zakupu VAT oraz sporządzanie deklaracji VAT,
  25. uzgadnianie i analizowanie kont przychodów i kosztów (zespół ”7”),
  26. uzgadnianie i analizowanie kont funduszy, rezerwy i wyniku finansowego (zespół „8”),
  27. rozliczanie umów z Ministerstwem Zdrowia i Urzędem Marszałkowskim Woj. Małopolskiego zawartych na staże podyplomowe i rezydentury,
  28. sporządzanie deklaracji PFRON,
  29. sporządzanie wymaganych sprawozdań przez JST oraz sporządzanie innych dodatkowych informacji,
  30. sporządzanie kwartalnych sprawozdań o sytuacji finansowej /MZ-BFA/,
  31. sporządzanie sprawozdań /MZ-03/ do Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia,
  32. sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego oraz przygotowywanie wszelkich danych do badania sprawozdania finansowego przez biegłego rewidenta,
  33. sporządzanie deklaracji CIT-8.
   
  1. prowadzenie ewidencji majątku trwałego oraz amortyzacji,
  2. uzgadnianie i analizowanie kont (zespół „0”) dotyczących środków trwałych, środków trwałych w budowie, wyposażenia, wartości niematerialnych i prawnych oraz  amortyzacji,
  3. uzgadnianie i analizowanie kont pozabilansowych dotyczących środków trwałych,
  4. znakowanie środków trwałych zgodnie z instrukcją inwentaryzacyjną ,
  5. czuwanie nad prawidłową gospodarką majątkiem trwałym oraz ewidencja przesunięć zgłoszonych przez jednostki organizacyjne,
  6. udział w pracach komisji inwentaryzacyjnych i kasacyjnych oraz czuwanie nad przestrzeganiem przepisów prawa dotyczących likwidacji środków trwałych,
  7. sporządzanie protokołów kasacyjnych, wycenianie oraz dokonywanie odpisów majątku trwałego,
  8. dokonywanie wyceny spisów z natury, rozliczanie różnic między stanem faktycznym a księgowym,
  9. sporządzanie miesięcznej amortyzacji środków trwałych,
  10. sporządzanie sprawozdań GUS F-03 oraz innych sprawozdań dotyczących środków trwałych.
   
  1. prowadzenie obsługi kasowej (wpłaty, wypłaty),
  2. sporządzanie raportów kasowych,
  3. uzgadnianie i analizowanie kont (zespół „1”) oraz innych rozrachunków,
  4. prowadzenie ewidencji opłat sądowych, depozytów, druków ścisłego zarachowania,
  5. opracowywanie dokumentów księgowych związanych z przepływem gotówki.
    Do zadań Działu Zatrudnienia i Płac należy prowadzenie racjonalnej gospodarki kadrami  umożliwiające sprawne zarządzanie Podmiotem oraz zabezpieczenie prawidłowej realizacji jego statutowych celów, a w szczególności:
  1. przygotowanie materiałów i wniosków związanych z zawieraniem i rozwiązywaniem umów o pracę i umów cywilnoprawnych w formie umowy zlecenia, uposażeniami i zmianą stanowisk pracy a także prowadzenie rekrutacji na wolne stanowiska zgodnie z obowiązującą procedurą,
  2. prowadzenie akt osobowych pracowników,
  3. obliczanie stażu pracy i prowadzenie rejestru nagród jubileuszowych,
  4. prowadzenie ewidencji pracowników, rozliczanie czasu pracy – prowadzenie kartotek ewidencji czasu pracy oraz prowadzenie ewidencji w formie elektronicznej,
  5. wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu pracowników
  6. prowadzenie programu kadrowo-płacowego Simple,
  7. kontrola porządku i dyscypliny pracy,
  8. opracowywanie zasad przeprowadzania ocen pracowników i nadzór funkcjonalny nad ich realizacją,
  9. nadzorowanie stanu i struktury zatrudnienia – prowadzenie stosownych analiz w tym zakresie,
  10. sporządzanie sprawozdań (rocznych, kwartalnych i miesięcznych) do Głównego Urzędu Statystycznego, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego i innych jednostek,
  11. prowadzenie spraw dotyczących ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych pracowników i ich rodzin, obsługa programu Płatnik w zakresie ZUS ZUA, ZUS ZWUA, ZUS ZCNA, ZUS ZZA,
  12. prowadzenie rejestru stanowisk pracy, na których zatrudnione są osoby uprawnione do emerytury pomostowej oraz osoby, od których należy odprowadzać składki na FEP,
  13. zgłaszanie do ZUS danych o pracy w szczególnych warunkach lub szczególnym charakterze ZUS ZSWA pracowników zatrudnionych na stanowiskach pracy w szczególnych warunkach lub szczególnym charakterze,
  14. przygotowanie dokumentacji dotyczących spraw rentowych oraz emerytalnych pracowników,
  15. sporządzanie obowiązującej dokumentacji dotyczącej zatrudnienia dla urzędów pracy,
  16. koordynowanie spraw związanych z ustanawianiem wewnętrznych aktów prawnych regulujących sprawy z zakresu organizacji pracy, obowiązków i praw pracowniczych, systemu wynagrodzeń oraz ich aktualizacją.
  17. przygotowywanie dokumentów dotyczących przetwarzania danych osobowych w programach (Esculap, Simple ERP/KP, PPS, Płatnik),
  18. nadzorowanie terminów badań pracowników, kierowanie na badania wstępne, okresowe lub kontrolne – przyjmowanie i ewidencjonowanie orzeczeń lekarskich tak w formie papierowej, jak i elektronicznej,
  19. przygotowanie dokumentacji do zawieranych umów z Ministerstwem Zdrowia, Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego oraz Urzędami Pracy, nadzór nad przebiegiem staży, oraz przygotowywanie dokumentów dla personelu lekarskiego związanych ze stażami specjalizacyjnymi,
  20. przygotowywanie wniosków do PUP i SUP o prace interwencyjne, zatrudnienie oraz nadzorowanie w tym zakresie,
  21. obsługa Portalu Potencjału Narodowego Funduszu Zdrowia w zakresie personelu i dostępności komórek, zgłaszanie na bieżąco nieobecności personelu za pomocą wniosków portalowych, jak również w formie papierowej,
  1. przygotowywanie corocznych planów szkoleń
  2. współpraca z zewnętrznymi jednostkami kształcenia kadr.
  1. prowadzenie dokumentacji związanej z działalnością socjalną w oparciu o regulamin i zatwierdzony roczny plan działalności ZFŚS,
  2. kompletowanie wniosków i całości dokumentacji związanej z dofinansowaniem ze środków ZFŚS dla poszczególnych pracowników,
  3. udział w pracach Komisji Socjalnej przy ustalaniu zasad podziału i wykorzystania środków funduszu oraz wykonywanie czynności związanych z administrowaniem ZFŚS.
  1. naliczanie wynagrodzeń i sporządzanie list płac dla pracowników,
  2. prowadzenie kart wynagrodzeń oraz kart zasiłkowych,
  3. prowadzenie dokumentacji i obliczanie zasiłków z ubezpieczenia społecznego,
  4. obliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych, w tym prowadzenie dokumentacji podatkowej – sporządzanie zeznań podatkowych PIT – 11 i PIT – 40 dla pracowników i urzędów skarbowych,
  5. przygotowywanie przelewów wynagrodzeń i innych wypłat dla pracowników,
  6. przygotowywanie przelewów do ZUS i Urzędu Skarbowego,
  7. rozliczenie podatku dochodowego od osób fizycznych za cały rok – sporządzanie PIT – 4 R,
  8. prowadzenie dokumentacji do rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, sporządzanie miesięcznych raportów: DRA, RSA, RZA i RCA oraz dla pracowników: RMUA, uzgodnienie kont ZUS (składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy i Fundusz Emerytur Pomostowych),
  9. prowadzenie ewidencji wypłat wynagrodzeń dla sprawozdawczości i dokonywania analiz w tym zakresie,
  10. wydawania zaświadczeń o wynagrodzeniu,
  11. sporządzanie pracownikom wniosków RP 7 dla celów emerytalno-rentowych,
  12. przygotowywanie prac związanych z naliczaniem kapitału początkowego.
  Do zadań Działu Organizacji i Nadzoru należy podejmowanie działań organizacyjnych umożliwiających sprawne zarządzanie Podmiotem, a w szczególności:
  1. generowanie numerów białych recept z portalu świadczeniodawcy NFZ
  2. sporządzanie zestawień zbiorczych złożonych zamówień na recepty różowe do Narodowego Funduszu Zdrowia,
   
  1. Dział Administracyjno-Techniczny dzieli się na:
  1. Do zadań Zespołu ds. administracyjnych należy:
1) Organizowanie i prowadzenie działalności administracyjnej, w tym:
  1. prowadzenie obsługi kancelaryjnej Szpitala,
  2. ustanawianie i aktualizowanie Instrukcji Kancelaryjnej i Archiwalnej oraz jednolitego rzeczowego wykazu akt – współdziałanie w tej mierze z Archiwum Państwowym,
  3. nadzorowanie stosowania przez poszczególne komórki organizacyjne Instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt,
  4. opracowywanie planów zaopatrzenia oraz nadzór nad realizacją zabezpieczenia Szpitala w sprzęt i aparaturę medyczną, środki piorące i dezynfekujące,  sprzęt medyczny jednorazowego użytku,  materiały biurowe,  bieliznę i odzież szpitalną, odzież bhp oraz druki dokumentacji medycznej,
  5. dokonywanie zakupów materiałów kancelaryjnych, gospodarczych oraz sprzętu medycznego i aparatury medycznej objętej umowami z przestrzeganiem przepisów prawo zamówień publicznych,
  6. prowadzenie gospodarki odzieżą bhp
  7. prowadzenie gospodarki magazynowej
  8. prowadzenie i organizowanie depozytu rzeczy wartościowych
  9. organizowanie i nadzorowanie wykonawstwa DDD
  10. organizacja pracy oraz nadzór nad pracownikami w zakresie usług pralniczych,  krawieckich
  11. prowadzenie Archiwum Zakładowego oraz udostępnianie dokumentacji medycznej uprawnionym podmiotom,
  12. ewidencjonowanie druków ścisłego zarachowania oraz używanych pieczęci służbowych,
  13. nadzór nad przestrzeganiem przepisów bhp,
  14. nadzór nad obsługą telekomunikacyjną w Szpitalu,
  15. wykonywanie usług poligraficznych na potrzeby komórek organizacyjnych Szpitala,
  16. zapewnienie druków, formularzy i ksiąg niezbędnych dla realizacji zadań według ustalonych wzorów:
  17. powszechnie obowiązującymi przepisami prawa,
  18. wewnątrzzakładowymi aktami prawnymi,
  19. prowadzenie ewidencji aktualnych wzorów druków, formularzy i ksiąg, ustanawianych w drodze zarządzeń Dyrektora,
  20. udzielanie instruktażu i opracowywanie wytycznych dla pozostałych placówek Szpitala w zakresie związanym z działalnością administracyjną
  21. kontrola realizacji umów w zakresie zaopatrzenia, transportu pacjentów, usług całodobowego żywienia pacjentów, kompleksowego utrzymania czystości obiektów i terenów zewnętrznych.
2) Administrowanie nieruchomościami, lokalami użytkowymi w zakresie:
  1. naliczania podatków i opłat publicznych,
  2. współpracy z podmiotem tworzącym i innymi instytucjami państwowymi,
  3. inicjowania działań mających na celu oszczędne i racjonalne gospodarowanie nieruchomościami i środkami finansowymi,
  4. nabywania i zbywania nieruchomości oraz dokumentowania ich stanu prawnego,
  5. przygotowywanie i przeprowadzanie przetargów na dzierżawę, wynajem pomieszczeń, sprzętu, gruntów zgodnie z uchwałami Sejmiku Województwa Małopolskiego oraz zawieranie stosownych umów, sprawowanie nadzoru nad realizacją oraz ich rozliczanie, w tym rozliczanie wszystkich mediów dostarczanych przez operatorów tych mediów.
3) Prowadzenie wewnętrznej gospodarki transportowej w szczególności
  1. administrowanie taborem samochodowym Szpitala (ewidencja i kontrola kart drogowych, zużycia paliwa (przepały), oleju, zakupu części samochodowych, dopilnowanie przeprowadzania przeglądów okresowych),
  2. podejmowanie współpracy z jednostkami zewnętrznymi.
 
  1. Do zadań Zespołu ds. technicznych należy:
5a) organizowanie i kontrolowanie napraw sprzętu AGD,
  1. Do zadań konserwatorów Aparatury Medycznej należy w szczególności :
  2. Usuwanie i wykonywanie bieżących napraw aparatury i sprzętu medycznego,
  3. Konserwacje aparatury i sprzętu medycznego,
  4. Wykonywanie prac związanych z montażem urządzeń medycznych,
  5. ostrzenie narzędzi chirurgicznych,
  6. Prowadzenie rejestru aparatury – paszportowanie,
  7. Rozliczanie kosztów naprawy,
  8. Podejmowanie współpracy z serwisami pogwarancyjnymi,
  9. Udział w komisjach odbiorowych, przetargowych i kasacyjnych,
  10. Zapewnienie sprawności techniczno-eksploatacyjnej sprzętu i urządzeń aparatury medycznej,
  11. Uzgadnianie konieczności zlecania napraw do autoryzowanego serwisu,
  12. Prowadzenie rejestru przyrządów kontrolno-pomiarowych oraz aparatury medycznej,
  13. Monitorowanie ważności prawnej kontroli metrologicznej (legalności aparatury medycznej,)
  14. Monitorowanie obowiązkowych przeglądów stanu technicznego aparatury medycznej oraz ich zlecanie w razie potrzeby na zewnątrz,
  15. Monitorowanie okresu ważności legalizacji przyrządów pomiarowych,
  16. Przestrzeganie obowiązujących przepisów prawa mających zastosowanie w działalności związanej z naprawą aparatury medycznej w tym przepisów Ministra Zdrowia określających zasady atestowania aparatury i sprzętu medycznego nabywanego przez zakłady opieki zdrowotnej.
  17. Do zadań konserwatorów obsługi technicznej należy w szczególności :
  18. prowadzenie szczegółowej ewidencji oraz usuwanie zgłaszanych awarii i usterek,
  19. obsługa, konserwacja, prace naprawcze, oraz przeglądy urządzeń technicznych i instalacji zainstalowanych w obiektach szpitalnych,
  20. wykonywanie prac naprawczych w budynkach oraz robót ogólnobudowlanych (remonty i modernizacje),
  21. zapewnienie dostawy energii cieplnej, pary technologicznej i ciepłej wody na potrzeby Zakładu,
  22. utrzymanie sprawności instalacji i urządzeń grzewczych przez osoby do tego uprawnione (obowiązek posiadania uprawnień: palacze – na eksploatację urządzeń ciśnieniowych, elektrycy – uprawnienia do eksploatacji i konserwacji urządzeń elektrycznych),
  23. gospodarowanie odpadami medycznymi zakaźnymi,
  24. utrzymanie w należytym stanie terenu lądowiska,
  25. przestrzeganie obowiązujących przepisów prawa mających zastosowanie w trakcie wykonywanych prac a w szczególności zasad BHP i p/poż.
  26. Do zadań Zespołu ds. zamówień publicznych należy:
  27. Przestrzeganie „Regulaminu udzielania zamówień publicznych” obowiązującego w Podmiocie,
  28. Dokonywanie wyboru trybu udzielenia zamówienia publicznego, zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych,
  29. Przyjmowanie i rejestracja wniosków o wszczęcie procedury przetargowej zgłaszanych przez komórki organizacyjne Szpitala na dostawy towarów, wykonywanie usług i realizację robót budowlanych,
  30. Opracowywanie planu zamówień w oparciu o propozycje przekazywane przez komórki organizacyjne oraz przedkładanie do zatwierdzenia Dyrektorowi, prowadzenie rejestru przeprowadzonych postępowań oraz rejestru umów,
  31. Występowanie z wnioskiem do Dyrektora Podmiotu o powołanie Komisji przetargowych i zatwierdzenie trybu zamówienia – uzyskiwanie akceptacji Dyrektora na wszczęcie procedury przetargowej,
  32. Ogłaszanie postępowań (siedziba i strona internetowa Podmiotu, prasa, Biuletyn Zamówień Publicznych, Urząd Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich – odpowiednio do przepisów ustawy),
  33. Uczestniczenie w pracach komisji przetargowych,
  34. Opracowywanie materiałów związanych z przeprowadzeniem postępowań w trybie przewidzianym w ustawie Prawo zamówień publicznych (w szczególności specyfikacja istotnych warunków zamówienia, umowa) oraz prowadzenie i przechowywanie dokumentacji przetargowej (w szczególności pisma i zawiadomienia na zewnatrz na zewnątrz, ogłoszenia, druki, protokoły ZP, załączniki oferty),
  35. Współdziałanie z Urzędem Zamówień Publicznych,
  36. Przestrzeganie regulaminu udzielania zamówień publicznych o wartości szacunkowej nieprzekraczającej kwoty określonej w art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.),
  37. Prowadzenie postępowań konkursowych w sprawie udzielenia zamówień na świadczenia zdrowotne dla Podmiotu,
  38. Sprawowanie nadzoru nad realizacją zawartych umów.
 
  1. Do zadań Zespołu ds. informatycznych należy:
Do zadań Działu Kontraktowania i Rozliczeń należy   Do zadań Działu Sprzedaży należy:   Do zadań Pełnomocnika ds. Zintegrowanego  Systemu Zarządzania należy:   Do zadań Pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych należy:   Do zadań Inspektora ds. obrony cywilnej należy:   Do zadań Audytora Wewnętrznego należy:   Do zadań Zespołu Radców Prawnych należy :     Do zadań Rzecznika Prasowego należy:   Do zadań Administratora Bezpieczeństwa Informacji należy:     Do zadań Inspektora BHP należy:   Do zadań Inspektora p/poż. należy:
  1. kontrolowanie stanu zabezpieczania przeciwpożarowego;
  2. wydawanie doraźnych zaleceń w przypadkach występujących niedociągnięć;
    Do zadań Pielęgniarek Epidemiologicznych należy:   Do zadań Sekretariatu medycznego należy zapewnienie obsługi administracyjno-biurowej oddziałom szpitalnym i komórkom równorzędnym, a w szczególności :   Do zadań Inspektora ochrony radiologicznej  należy: Do zadań Lekarza transfuzjologa należy: Do zadań Koordynatora pobierania i przeszczepiania komórek, tkanek i narządów należy:   Do zadań Centralnej Sterylizacji należy:     Do wspólnych zadań administracji Podmiotu należy:   Wszystkie komórki organizacyjne współdziałają ze sobą w celu zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania Podmiotu pod względem diagnostyczno-leczniczym, pielęgnacyjnym, rehabilitacyjnym oraz administracyjno-gospodarczym w zakresie:  
  1. Komórki organizacyjne zobowiązane są do współdziałania w zakresie niezbędnym do zapewnienia koordynacji zadań.
  2. W przypadku przygotowywania, uzgadniania lub opiniowania spraw wchodzących w zakres kompetencji kilku komórek, Dyrektor Podmiotu lub wyznaczona przez niego osoba wskazuje komórkę koordynującą, do której należy prowadzenie tej sprawy.
  3. Komórki współpracujące w wyznaczonych terminach przygotowują i przekazują komórce koordynującej niezbędne materiały, informacje, ekspertyzy czy opinie niezbędne do opracowania materiału.
  4. Informacje sporządzone przez komórki współpracujące, o których mowa w ust. 3 wymagają akceptacji osoby kierującej daną komórką.
 
  1. Podmiot posiada funkcjonujący system obiegu informacji, który tworzą:
  1. Organizowane spotkania mają na celu:
  1. Kierujący komórkami organizacyjnymi zobowiązani są do zapoznania podległego personelu z informacjami powziętymi w trakcie spotkań, w których brali udział.
  Spory kompetencyjne między statutowo umocowanymi komórkami organizacyjnymi lub stanowiskami rozstrzyga Dyrektor Podmiotu.     DZIAŁ VIII. – WARUNKI WSPÓŁDZIAŁANIA Z INNYMI PODMIOTAMI WYKONUJĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ LECZNICZĄ W ZAKRESIE ZAPEWNIEWNIA PRAWIDŁOWOŚCI DIAGNOSTYKI, LECZENIA, PIELĘGNACJI I REHABILITACJI PACJENTÓW ORAZ CIĄGŁOŚCI PRZEBIEGU PROCESU UDZIALANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH  
  1. Podmiot zapewnia pacjentom pozostającym pod jego opieką dostęp do świadczeń zdrowotnych, których nie wykonuje, a które są niezbędne w procesie terapeutycznym.
  2. Zakres i warunki dostępu do świadczeń, o których mowa w ust. 1 określają powszechnie obowiązujące przepisy prawa oraz postanowienia umów zawartych przez Podmiot z Narodowym Funduszem Zdrowia lub innymi dysponentami środków publicznych.
  W celu zapewnienia pacjentom kompleksowej opieki zdrowotnej, każda komórka organizacyjna zobowiązana jest do współpracy z innymi podmiotami funkcjonującymi w ramach systemu ochrony zdrowia, w tym podmiotami leczniczymi posiadającymi wyższy poziom referencyjny.  
  1. Podmiot współpracuje z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą na podstawie zawartych umów o współpracy.
  2. Umowa o współpracy reguluje warunki kierowania pacjentów, finansowania świadczeń i nadzoru nad  jakością wykonanych usług.
  Nadzór nad prawidłowością  procesu udzielania świadczeń zdrowotnych wykonywanych przez inne podmioty sprawują Z-ca Dyrektora ds. lecznictwa oraz Naczelna Pielęgniarka – każdy w zakresie posiadanych kompetencji.   W uzasadnionych medycznie przypadkach lekarz wydaje skierowania na badania diagnostyczne, konsultacje specjalistyczne lub leczenie szpitalne.  
  1. Lekarz specjalista udzielający świadczeń zdrowotnych w poradniach specjalistycznych, w odniesieniu do pacjentów objętych stałym leczeniem, informuje o przebiegu leczenia lekarza kierującego sprawującego podstawową opiekę zdrowotną nad pacjentem.
  2. Informacja, o której mowa udzielana jest według zasad ustanowionych przez Narodowy Fundusz Zdrowia.
  W razie potrzeby lekarz wydaje pacjentowi niezbędne zaświadczenia o stanie zdrowia, w tym także zaświadczenia o prawie do zasiłku chorobowego.   W przypadku okresowego i przemijającego braku możliwości udzielania świadczeń Podmiot zobowiązany jest do zapewnienia i sfinansowania we własnym zakresie ciągłości udzielania świadczeń przez innego wyznaczonego przez siebie świadczeniodawcę spełniającego kryteria ustalone przez Narodowy Fundusz Zdrowia.   Czasowe zaprzestanie działalności w zakresie komórek organizacyjnych udzielających świadczeń w rodzaju świadczenia szpitalne wymaga zgody wojewody uzyskanej w trybie art. 34 ustawy.     DZIAŁ IX. – WYSOKOŚĆ OPŁATY ZA UDOSTĘPNIENIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ  
  1. Wysokość opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej ustala się w sposób określony w 28 ust. 4 ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 159 z późn. zm.).
  2. Wysokość opłaty, o której mowa w ust. 1 ustanawia się w formie załącznika Nr 4 do niniejszego regulaminu.
  3. Opłat nie pobiera się w przypadku udostępniania dokumentacji medycznej:
    DZIAŁ X. – ORGANIACJA PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH W PRZYPADKU POBIERANIA OPŁAT   Podmiot udziela świadczeń zdrowotnych odpłatnie poza systemem powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego na podstawie:  
  1. W sytuacjach, o których mowa w § 120. pkt 1 pracownik rejestracji komórki organizacyjnej świadczącej daną usługę pobiera opłatę w wysokości ustalonej w niniejszym Regulaminie stosownie do rodzaju udzielonego świadczenia.
  2. W przypadku braku możliwości pobrania opłaty przez komórkę wykonującą usługę opłata może zostać dokonana w kasie Podmiotu.
  3. Za świadczenia zdrowotne udzielone odpłatnie wystawia się dokument sprzedaży, w którym na wniosek pacjenta wyszczególnia się zrealizowane procedury diagnostyczne lub terapeutyczne.
  4. O konieczności uiszczenia opłaty i jej wysokości pacjent informowany jest przez personel komórki organizacyjnej przed wykonaniem świadczenia.
  Świadczenia zdrowotne realizowane na podstawie umów o świadczenie usług medycznych wykonywane są na zasadach określonych w tych umowach.     DZIAŁ XI. – WYSOKOŚĆ OPŁATY ZA PRZECHOWYWANIE ZWŁOK PACJENTA PRZEZ OKRES DŁUŻSZY NIŻ 72 GODZINY  
  1. Wysokość opłaty za przechowywanie zwłok pacjenta przez okres dłuższy niż 72 godziny od osób lub instytucji uprawnionych do pochowania zwłok na podstawie ustawy z dnia   31 stycznia 1959 roku o cmentarzach i chowaniu zmarłych (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 118, poz. 687 z późn. zm.) oraz od podmiotów, na zlecenie których przechowuje się zwłoki w związku z toczącym się postępowaniem karnym określa załącznik Nr 5 do niniejszego regulaminu.
  2. Treść załącznika Nr 5 jest wyeksponowana w pomieszczeniach Prosektorium a także na stronie internetowej Podmiotu.
  Za przechowywanie zwłok pacjenta zmarłego w szpitalu opłat nie pobiera się w okresie 72 godzin, licząc od godziny, w której nastąpiła śmierć pacjenta.     DZIAŁ XII. – WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA  ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE, KTÓRE MOGĄ BYĆ, ZGODNIE Z PRZEPISAMI USTAWY LUB PRZEPISAMI ODRĘBNYMI, UDZIELANE ZA CZĘŚCIOWĄ ALBO CAŁKOWITĄ ODPŁATNOŚCIĄ  
  1. Do sprzedaży świadczeń zdrowotnych wykonywanych w oddziałach, które mogą być, zgodnie z przepisami ustawy lub przepisami odrębnymi, udzielane za częściową lub całkowitą odpłatnością stosuje się aktualne ceny za świadczenia medyczne ustalone Zarządzeniem Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia.
  2. Wysokość opłat za pozostałe świadczenia zdrowotne, które mogą być, zgodnie z przepisami ustawy lub przepisami odrębnymi, udzielane za częściową lub całkowitą odpłatnością określa załącznik Nr 6 do niniejszego Regulaminu.
  3. Nie można różnicować opłat za udzielane świadczenia zdrowotne w zależności od obywatelstwa lub państwa zamieszkania pacjenta.
    DZIAŁ XIII. – SPOSÓB KIEROWANIA JEDNOSTKAMI LUB KOMÓRKAMI ORGANIZACYJNYMI PRZEDSIĘBIORSTWA PODMIOTU.   Zarządzenie Podmiotem odbywa się według następujących zasad:
  1. ocena działalności Podmiotu i pracy Dyrektora jest dokonywana przez Zarząd Województwa Małopolskiego,
  2. realizacja zadań przypisanych określonym jednostkom i komórkom organizacyjnym oraz samodzielnym stanowiskom pracy niniejszym Regulaminem a także innymi aktami wewnątrzszpitalnymi nadzorowana jest przez Dyrektora, który na bieżąco kontroluje ich prace, udziela wskazówek i wytycznych w zakresie metod pracy,
  3. wykonywanie obowiązków przypisanych poszczególnym pracownikom nadzorowane jest przez ich bezpośrednich przełożonych, uprawnionych i zobowiązanych do sprawowania bieżącej kontroli funkcjonalnej, udzielania im wskazówek i wytycznych w zakresie sposobu ich realizacji oraz udzielania w razie potrzeby stosownej pomocy.
  Pracownicy zajmujący stanowiska kierownicze, niezależnie od obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów ogólnych i przepisów odnoszących się do działalności Podmiotu, w tym wynikających z niniejszego Regulaminu oraz określonych zakresami czynności, obowiązani są:   Wszyscy pracownicy, niezależnie od uprawnień i realizowanych zadań obowiązani są:  
  1. Oddziałami szpitalnymi kierują lekarze kierujący oddziałami lub ordynatorzy, z zastrzeżeniem ust. 2.
  2. Za opiekę pielęgniarsko-położniczą w oddziałach szpitala odpowiadają pielęgniarki/położne oddziałowe podlegające służbowo i funkcjonalnie Naczelnej Pielęgniarce a w zakresie wykonywania czynności diagnostycznych i leczniczych – lekarzom kierującym oddziałami lub ordynatorom.
  3. Za opiekę pielęgniarsko-położniczą w Zespole Poradni Specjalistycznych odpowiada Pielęgniarka koordynująca i nadzorująca pracę innych pielęgniarek.
  4. Postanowienia ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio do Bloku Operacyjnego.
 
  1. Zespołem Poradni Specjalistycznych kieruje kierownik.
  2. Działem Diagnostyki Obrazowej kieruje koordynator.
  3. Medycznym Laboratorium Diagnostycznym kieruje kierownik.
  Apteką Szpitalną kieruje kierownik.  
  1. Działami w administracji kierują koordynatorzy, z zastrzeżeniem ust. 2.
  2. Dyrektor Podmiotu może w dziale wyznaczyć więcej niż jednego koordynatora jeśli przemawia za tym zakres zadań wykonywanych w ramach tego działu.
  3. W sytuacji, o której mowa w ust. 2 poszczególni koordynatorzy mają ściśle określony zakres rzeczowy, za który odpowiadają wraz z przypisanym do tego zakresu zespołem pracowników.
  Każdy pracownik Podmiotu oraz inne osoby udzielające świadczeń zdrowotnych w jego imieniu noszą identyfikatory pozwalające ustalić ich personalia, status zawodowy, zajmowane stanowisko służbowe oraz komórkę organizacyjną, w której są zatrudnione.   DZIAŁ XIV. – PRZEPISY KOŃCOWE. Na terenie administrowanym przez Podmiot obowiązuje zakaz palenia tytoniu oraz konsumpcji alkoholu i innych środków odurzających.   Wykaz załączników stanowiących integralną część Regulaminu: Nr 1 – Wykaz miejsc udzielania świadczeń zdrowotnych Nr 2 – Obowiązki pacjentów Nr 3 – Zasady prowadzenia list oczekujących Nr 4 – Wysokość opłaty za udostępnienie  dokumentacji medycznej Nr 5 – Wysokość opłaty za przechowywanie zwłok pacjenta Nr 6 – Wysokość opłat za pozostałe świadczenia zdrowotne, które mogą być, zgodnie                 z przepisami ustawy lub przepisami odrębnymi, udzielane za częściową lub całkowitą odpłatnością     SPIS TREŚCI:
Oznaczenie Działu/ Rozdziału Nazwa Działu/Rozdziału Nr strony
DZIAŁ I. FIRMA PODMIOTU 1
DZIAŁ II. CELE I ZADANIA PODMIOTU 1
DZIAŁ III. STRUKTURA ORGANIZACYJNA PRZEDSIEBIORSTWA PODMIOTU 2
DZIAŁ IV. RODZAJ DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ ORAZ ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH 5
DZIAŁ V. MIEJSCE UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH 6
DZIAŁ VI. PRZEBIEG PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH, Z  ZAPEW-NIENIEM WŁAŚCIWEJ DOSTĘPNOŚCI I JAKOŚCI TYCH ŚWIADCZEŃ                W JEDNOSTKACH LUB KOMÓRKACH ORGANIZACYJNYCH PRZEDSIĘBIOR-STWA PODMIOTU 7
ROZDZIAŁ 1 DZIAŁALNOŚĆ LECZNICZA W RODZAJU  SZPITALNE ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE 7
ROZDZIAŁ 2 DZIAŁALNOŚC LECZNICZA W RODZAJU  AMBULATORYJNE ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE 14
ROZDZIAŁ 3 LISTY OCZEKUJĄCYCH 17
DZIAŁ VII. ORGANIZACJA I ZADANIA POSZCZEGÓLNYCH JEDNOSTEK LUB KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH PRZEDSIĘBIORSTWA PODMIOTU ORAZ WARUNKI WSPÓŁDZIAŁANIA TYCH JEDNOSTEK LUB KOMÓREK DLA ZAPEWNIENIA SPRAWNEGO I EFEKTYWNEGO FUNKCJONOWANIA PODMIOTU POD WZGLĘDEM DIAGNOSTYCZNO-LECZNICZYM, PIELĘGGNACYJNYM, REHABILITACYJNYM  ADMINISTRACYJNO-GOSPODARCZYM 18
DZIAŁ VIII. WARUNKI WSPÓŁDZIAŁANIA Z INNYMI PODMIOTAMI WYKONUJĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ LECZNICZĄ W ZAKRESIE ZAPEWNIWNIA PRAWIDŁOWOŚCI DIAGNOSTYKI, LECZENIA, PIELĘGNACJI I REHABILITACJI PACJENTÓW ORAZ CIĄGŁOŚCI PRZEBIEGU PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH 49
DZIAŁ IX. WYSOKOŚĆ OPŁATY ZA UDOSTĘPNIENIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ 50
DZIAŁ X. ORGANIACJA PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH  W PRZY-PADKU POBIERANIA OPŁAT 51
DZIAŁ XI. WYSOKOŚĆ OPŁATY ZA PRZECHOWYWANIE ZWŁOK PACJENTA PRZEZ OKRES DŁUŻSZY NIŻ 72 GODZINY 51
DZIAŁ XII. WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA  ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE, KTÓRE MOGĄ BYĆ, ZGODNIE Z PRZEPISAMI USTAWY LUB PRZEPISDSAAMI ODRĘBNYMI, UDZIELANE ZA CZĘŚCIOWĄ ALBO CAŁKOWITĄ ODPŁATNOŚCIĄ 52
DZIAŁ XIII. SPOSÓB KIEROWANIA JEDNOSTKAMI LUB KOMÓRKAMI ORGANIZACYJNYMI PRZEDSIĘBIORSTWA PODMIOTU 52
DZIAŁ XIV. PRZEPISY KOŃCOWE 55
  Treść niniejszego Regulaminu oraz każdego z załączników dostępna jest na oficjalnej stronie Szpitala http://www.szpitalnowysacz.pl   [1] / ilekroć w dalszej części Regulaminu mowa jest o lekarzu kierującym oddziałem, należy przez to rozumieć również ordynatora oddziału, w oddziale w którym takie stanowisko funkcjonuje.