Aktualności Centrali NFZ – Teleporady dotyczące koronawirusa w przychodniach

Ważne!
Masz gorączkę, duszności, kaszel? Podejrzewasz u siebie koronawirusa?
Zadzwoń pod numer 800 190 590! Bezpłatna infolinia NFZ jest czynna całą
dobę, przez 7 dni w tygodniu. Wykwalifikowani konsultanci poinformują
Cię co zrobić, by otrzymać pomoc.*

Konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta
<https://www.nfz.gov.pl/kontakt/telefoniczna-informacja-pacjenta/> mogą
również przekazać Ci kontakt do placówki podstawowej opieki zdrowotnej
(POZ), która udzieli teleporady medycznej.

Dzięki teleporadzie medycznej możesz otrzymać:

  * zalecenia
  * e-zwolnienie
  * e-receptę <https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta/erecepta>
  * sugestię bezpośredniej wizyty w placówce lub kontaktu ze stacją
    sanitarno-epidemiologiczną, jeśli będzie taka konieczność.

Teleporady medyczne:

  * ograniczają ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa
  * ułatwiają izolację osób, które mogą zarażać wirusem innych
  * rozwiewają obawy, jeśli sytuacja jest niegroźna
  * skrócą czas oczekiwania na wizyty u lekarzy.

– /Dzięki teleporadom pacjenci z podejrzeniem koronawirusa nie muszą
przychodzić do przychodni. Mogą skonsultować się z lekarzem lub
pielęgniarką telefonicznie, bez wychodzenia z domu/ – zaznacza *Adam
Niedzielski*, prezes Narodowego Funduszu Zdrowia.

Jednocześnie nie ma obaw, że**teleporady uniemożliwią bezpośrednie
wizyty u lekarzy. Jeśli po zdalnym wywiadzie będzie taka konieczność,
pacjenci otrzymają sugestię skorzystania z wizyty w placówce medycznej
lub skontaktowania się ze stacją sanitarno-epidemiologiczną.

*Ważne!*

Godziny teleporad ustalają placówki POZ.

Sprawdź, które placówki POZ udzielają teleporad w Twoim regionie.

Wszystkie placówki -w załączeniu

https://www.nfz.gov.pl/aktualnosci/aktualnosci-centrali/teleporady-dotyczace-koronawirusa-w-przychodniach,7621.html

Wybierz język
Kontrast
Wielkość czcionki