Problem z cukrzycą jest poważny, bo w Polsce cierpi na nią 2,5 mln dorosłych ludzi, a kilkaset tysięcy osób nawet nie wie, czy ją ma. Pierwszym krokiem jest zatem sprawdzenie, czy aby cukrzyca nam nie zagraża. Wystarczy oznaczyć poziom cukru raz w roku pamiętając o zasadzie, że im jesteśmy starsi, tym prawdopodobieństwo cukrzycy jest wyższe. Możemy to zrobić samodzielnie zaopatrując się w dostępny w aptece glukometr.
Zakładając, że wynik jest dla nas pozytywny, dbamy o to, by za rok nic się w tej sprawie nie zmieniło. Kluczowe znaczenie ma odżywianie. W naszej diecie powiniśmy unikać czynników sprzyjających powstawaniu miażdżycy, do których w głównej mierze należą cukry proste i kwasy nasycone obecne w takich produktach jak smalec czy wieprzowina. Warto odmówić sobie ziemniaków i rozgotowanego makaronu. W menu powinny się natomiast znaleźć: chude mięso, dużo owoców i warzyw oraz ryby morskie, które mogą też zastąpić orzechy włoskie i siemię lniane. Dobrze na nasze zdrowie wpłynie także pieczywo wieloziarniste ciemne i unikanie ziemniaków. Trzeba przy tym dbać także o wagę, bo w 90 procentach przypadków cukrzycy sprzyja otyłość.
Przed cukrzycą bronić nas będzie wysiłek fizyczny. Zaleca się, by minimum trzy razy w tygodniu zafundować sobie chociaż półgodzinny spacer, ale taki, żeby człowiek się choć trochę przy tym spacerze spocił.
Pytanie czy warto zawracac sobie tym wszystkim głowę, traktować należy jako retoryczne. Długość życia systematycznie się wydłuża i pewnie każdemu zależy na tym, by nie było to życie spędzane w szpitalnym łóżku. Poza tym powszechnie wiadomo, że profilaktyka jest znacznie tańsza niż leczenie. Wybór jest naprawdę bardzo  prosty.

Related Posts

Wybierz język
Kontrast
Wielkość czcionki